Орест (forko) wrote in ua,
Орест
forko
ua

Громадський транспорт у Європі на прикладі Праги.

Originally posted by fedaym at Громадський транспорт у Європі.
Praha,_Anděl,_Vestibul_metra_Na_Knížecí
Кожного дня наближається підписання угоди про асоціацію з ЄС. Зараз би не хотів говорити, чому так сталось, що антиукраїнська окупаційна влада вибрала напрямок на Захід, але факт залишається фактом. Якщо ж ми туди вже так хочемо, то давайте поглянемо із середини, як там, і у чому маємо вдосконалюватись.

Проживши у столиці країни ЄС майже 10 років, побачив там багато, як позитивного, так і негативного. Звісно, що побував і у інших країнах Євросоюзу, але все ж таки найбільше можу розповісти про Чехію та Прагу зокрема. Однозначно, що ця країна не є старожилом новітньої європейської спільноти, і її вага у Європі не така висока, але це країна, яка також майже півстоліття перебувала під окупацією червоних і після повалення режиму змогла за 15 років досягти такого рівня, щоб стати повноправним членом ЄС. Чому прибалти, чехи, поляки і навіть болгари з румунами змогли, а ми не можемо? Риторичне запитання, але все ж таки.
Не хочеться у цьому матеріалі лити воду і говорити про непотрібні речі, про які вже написано не одну сотню сторінок, хто і як міг розвиватись, які робити кроки у політиці та соціальному розвитку. Хочеться поділитись тим, що я бачив із середини і відчував на собі. Багато моїх знайомих та друзів цікавляться життям за кордоном, чи, справді, воно краще і таке, як розказують деякі мрійники. Тому, надіюсь, що мені вистачить ентузіазму та натхнення розповісти про звичайно-незвичайне життя за кордоном, про буденні справи і все, що вас там оточує, та відрізняється від повсякденного в Україні.
У цій "статті" чи, можливо, краще пості, хочу розповісти про громадський транспорт. В Україні з ним, звісно, пов'язано багато історій, і його якість бажає кращого. Хоча інколи закрадається думка, що його варто не покращувати, а знищити та створити повністю нову систему, де немає п'яних, брудних і наглих водіїв, аварійних та смердючих маршруток, де вартість послуг відповідає їхній якості.
Користуватись у Празі громадським транспортом просто, зручно і дешево, якщо ви тут перебуваєте постійно. Для туристів, можливо, трохи дорого, але якщо ви їдете подорожувати, то без витрат ніяк, адже на туристах такі малі країни і заробляють :)

Отже, у Празі є 3 головні види транспорту – це метро, автобуси та трамваї. Також є канатна дорога з 3 зупинками та приміські потяги з позначкою "S". У громадському транспорті Праги найзручніше те, що вони підпорядковані одній системі і всі між собою пов'язані. Отже, купивши один проїзний квиток ви можете пересуватись будь-яким із цих видів транспорту. Система PID – Pražská integrovana doprava окрім Праги також включає у себе ще кілька міст Середньочеського краю(області) та околиці самої столиці Прага-Схід та Прага-Захід.
ropid-prazska-integrovana-doprava-ropid

Отже щодо цін. Придбати можна 2 види квитків – короткострокові та довгострокові. Тут ви платите за час, проведений у транспорті, а не за кількість "проїздів". Одноразові квитки розраховані на 30хв. і їхня вартість складає приблизно 10грн. з дорослого та студента, 5грн. з дитини та пенсіонера. 90хв. – 13грн. та 6,5грн відповідно. 1 день – 44грн. та 22грн. І 3 дні, який має єдину вартість – 310грн. А тепер, як це зрозуміти. Придбати квитки можна практично будь-де – спеціальні автомати на зупинках, кіосках, супермаркетах, інфоцентрах чи за допомогою СМС, де вам надішлють код, який і буде вашим квитком, а з рахунку стягнуть вартість квитка. Отже, придбавши квиток, він не відразу вступає у дію. Для цього вам потрібно його "закомпостувати" у одному із спеціальних автоматів, які знаходяться у всіх видах транспорту. Автомат на вашому квитку позначить місце та час, де ви його закомпостували. Із цього моменту і йде відлік часу, скільки ви можете подорожувати. Щоб не проґавити, коли у вас завершується дія квитка всюди є годинники – у кожному автобусі, трамваї чи станції метро. З цим квитком ви можете, наприклад, проїхати 2 станції на метро, потім сісти на автобус чи трамвай і навпаки, тобто з одним квитком їздите відведений вам час будь-чим.
От, як виглядають автомати, компостери та квитки:

1310660088_008 jizdenky_mhd

automat_na_listky 434px-PID_oznacevac

748539_50280_jizdni_rady_zmena_vbusu

Контроль відбувається без якоїсь чіткої системи. Контролер може зайти у будь-який вагон метро чи трамваю, чи в автобус і попросити вас показати квиток. Інколи вас можуть не провіряти і місяцями, але завжди краще мати проїзний, адже штрафи не з найменших. Мінімальний – 400грн.

JBS4da403_profimedia_0055610172

Якщо ж ви проживаєте тут постійно, то вигідно виготовити тзв. Opencard – пластикова картка, яку ви поповнюєте в інтернеті чи точці продажу квитків, і отримуєте право цілодобово протягом місяця, кварталу чи року користуватись громадським транспортом. Її не потрібно ніколи компостувати, просто достатньо носити із собою, а контролер спеціальним апаратом перевірить чи дійсна вона у вас. Ціна на місяць для дорослого – 220грн., для дітей, студентів та пенсіонерів всього 110грн. Це просто смішні гроші у порівнянні із короткостроковими квитками. Річний проїзний вас, наприклад, винесе на 1900грн. Також ця картка дає багато знижок на різні послуги у місті - біблотека ітд.
GLU2fac5e_opencard

Загалом у Празі діє 3 лінії метро та 57 станцій. Лінія А – зелена, лінія В – жовта та лінія С – червона. За рік метро перевозить близько 550 мільйонів пасажирів!
На лінії С їздять найновіші потяги, на А та В старші, але всі повністю модернізовані. Інтервал між потягами – 1-2хв. час пік, та 4-10хв. у вихідні та інший час. Скористатись послугами метрополітену можна із 4:30 ранку до 0:30 ночі.

1506154-img-metro-metro-c-praha-sebevrah-kolejiste Metro_Letňany_1

Prague_metro_station_Nadrazi_Holesovice Praha_-_Metro_-_Náměstí_Míru_(7173367065)

Автобусна мережа включає у себе 319 маршрутів – місцеві, приміські та нічні. На приміські потрібно купувати додаткові квитки. Автобуси курсують по цілому місту і практично без запізнень та за чітким розкладом. На кожній зупинці позначено, які тут автобуси зупиняються та їхні розклади + час, який він долає до наступних зупинок. Самі автобуси бувають різні – старші і новіші, але точно не буває таких, у яких би було огидно сидіти.

4d8388955cfe9__6632_100_Praha_Z-Terminal-2_17.3.2011 1820

dp-praha-autobus-klbovy-qkry0 dopravni-podnik-hl-m-prahy-citelis-kozenkove-sedacky

1543004_353613_osobni_jizdni_rad_titul Praha,_dočasná_zastávka_Zvonařka,_jízdní_řád_tramvaje_č._22

Трамвайна система налічує 33 маршрути, з яких 9 є нічними. Вагони також є різні, від найстарших  до найновіших марок Татра та Шкода. Трамваї їздять за такою ж системою, як і автобуси із даними розкладами, які є на кожній зупинці.

16 DSCF9870

Jiráskovo_náměstí,_Tatra_T3R.P_a_Tančící_dům Praha,_Kobylisy,_Tramvaj_T6A5 RJA3a38bb_IMG_2453


В кінці хочеться додати, що громадський транспорт у Празі визнаний одним із кращих у Європі! У будь-яку хвилину на сайті www.dpp.cz ви можете знайти всю необхідну інформацію на 3 мовах. Тут є і розклад маршрутів і можливість визначити найкоротший маршрут із кілометражем, часом, переходами ітд. Це неймовірно зручно. Отже, приїхавши у Прагу ви тепер знатимете все необхідне про громадський транспорт і точно не заблукаєте, та не будете спіймані контролером :)

Писати можна ще багато, але це будуть деталі. Якщо вас ще щось зацікавить, то завжди можна запитати і я із задоволенням відповім. Також пишіть, які теми вас би цікавили.


Дякую, що прочитали даний матеріал і буду радий, якщо ви його поширите далі в інтернеті.

Михайло Федай

Використання матеріалів дозволене лише із посиланням на джерело!
Tags: Транспорт
Subscribe
promo ua april 7, 2013 00:40
Buy for 5 000 tokens
Ласкаво просимо в спільноту "Кращі пости українського ЖЖ". Кожен з учасників може пропонувати свої чи чужі пости на розгляд редакції ЖЖ-Україна. Найцікавіші пости потраплять в блог ibigdan, на LiveJournal.ru і в LJTimes. Обов'язково читайте "Правила спільноти". правила спільноти…
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 16 comments