
Для подорожей Румунією краще обирати залізницю, якщо вам не вдалося урвати єдиний акційний квиток на автобуси MememntoBus по 1,2 євро.
Вартість проїзду у тутешніх поїздах (мова йде про найдешевші) такий самий як у автобусах чи маршрутках, а комфорту і безпеки – більше.
Якщо у нас це – «Укрзалізниця», то у Румунії – CFR (Căile Ferate Române). Цікаво, що у сусідній Республіці Молдова, яка, в принципі, є з того самого тіста, що і Румунія, назва залізниці – CFM (Calea Ferată din Moldova).
1.

Система поїздів і спосіб оплати дуже нагадують Польщу – купуєш квиток у каси/через інтернет, а провідник контролює квитки вже під час поїздки.
Всього у Румунії 4 типи поїздів: R (regio), IR (interegio), IC (intercity) та S (special). Абсолютна більшість – денні, хоча є нічні IC / IR та EN (euronight).
Правда, за можливість поспати у румунському поїзді доведеться віддати набагато більше. Наприклад, 2-й клас сидячого місця на поїзд Бухарест – Яси коштує 90 лей (23 євро), тоді як спальне місце – всі 215 лей (54 євро).
В цілому вартість суто прив’язана до кілометрів.

Важливим нюансом є необхідність мати так звану резервацію (закріплення місця) rezervare locuri на поїзди IR та IRN (obligatoriu). Коштує вона, здається 3-5 лей, а от на найдешевші поїзди R вона не потрібна (fara).
У CFR багато різних знижок, як ото квиток туди/назад на 10% дешевше, купівля через інтернет -5% від вартості чи то рання покупка квитків до (-25%), знижки на вікенд. Всі пропозиції дивіться тут.
Одначе найдешевші квитки на поїзди R через інтернет не купиш. На щастя, великих черг біля кас за всі 4 поїздки ми не спостерігали.
Ну а тепер про побачене. Одразу скажу, що їздили ми на регіональних поїздах у 2-му класі і всі фото з них. Не дивлячись на однакову ціну, це були зовсім різні вагони навіть у одному складі.
Локомотив лякав.
2.

Але тут вже електроніка.
3.

Хоча від руки як і у нас теж пишуть. Взагалі за такими деталями румуни до нас ближче, ніж ті самі поляки.
4.

Чи то нам так пощастило, але це 2-й клас найдешевшого поїзду! Майже як наш "Хюндай! чи крюківець.
5.

І тут технології, які у наших електричках ще далеке майбутнє.
6.

Той самий поїзд і той самий 2-й клас. Можна сидіти де хочеш, бо прив’язки до місця немає. Подивіться на наповненість. У самих поїздах взагалі по 2-4 вагони.
7.

Хоча їдуть вони іноді повільніше за наші! Наприклад, регіональний поїзд з Брашова до Сібіу долає відстань у 150 кілометрів за 4 години!
Є розетки.
8.

Хоча у туалетах часто не закриваються двері і всередині вони гірші, ніж ті самі польські.
Натиснув кнопки – двері відчинилися. Така сама кнопка на посадці у вагон. Ми коли помилилися станцією так навіть зістрибнули назад у поїзд.
9.

Часто поїзди стають площею для графіті.
10.

Оскільки народу не багато (особливо посеред буднього дня), то можна поспати. Це нам дуже допомогло!
11.

Буду рад доповненням та зауваженням.
Неоднозначний Бухарест: Париж Сходу, треш та перл Майкла Джексона
Community Info