Феєричний Будапешт: вузьке метро 1886 року, Замок Вайдахуняд та романтика з гори Геллерт
Originally posted by
vladbespalov at Феєричний Будапешт: вузьке метро 1886 року, Замок Вайдахуняд та романтика з гори Геллерт 
Будапешт часто називають бюджетним Парижем. Я з таким твердженням не погоджуся. Все таки це різні міста з особливою атмосферою та шармом. Звичайно, столиця Угорщини набагато дешевша, ніж французька перлина.
На щастя мандрівника, авіарейс Київ – Будапешт бюджетника WizzAir лишився, правда за 400 гривень вже не злітаєш, тим паче з Донецька, проте варіанти є. Наприклад, по 600 гривень (в один бік).
Аеропорт є неподалік Будапешту і сюди курсує міський автобус 200Е. Тому за проїзд до самого міста не треба платити шалені гроші. Квиток коштує 350 форинтів (в автоматі чи кіоску) та 450 форинтів у водії. Можна купити і проїзні на день чи більше.

З автобусу треба пересідати на метро – вагони ті самі що і у Києві. Принаймні були під час останньої поїздки.
1.

Я з другом зупинився за кауч-серфінгом в спальному районі Будапешту – заодно побачили і міські околиці.
2.

Багатоповерхівки активно утеплюють. Дивлячись на це фото можна побачити різницю між двома країнами на «У». В нас це роблять приватно, а в них – централізовано виконуючи державні стратегічні програми.
3.

Наш хост – мій тезка Ласло пригостив нас угорським самогоном – Палінкою. Все таки угорці перейняли щось і в нас. Відчувається слов’янське коріння в цьому міцному напої.
4.

Центр Будапешту, як і інших країн Нової Європи – вилизаний: нова бруківка, акуратненькі дерева, оновлені фасади та прикольні пам’ятники.
Хоча треш, звичайно, зустріти можна.
5.

Базиліка Святого Іштвана – найбільший собор угорської столиці
6.

Великий Дунай не тільки ділить місто на Буду та Пешт але і надає йому чарівності.
7.

Фото: blogpost.com

Особливо романтичний Будапешт ввечері – коли мегапопліс вмикає вогні.
А ще у Будапешті – найстаріше метро в континентальній Європі. Підземку збудували всього лише за два роки і відкрили у далекому 1886 році – до 1000-річчя так званого «Набуття Батьківщини», тобто приходу угорців з Азії на Дунай. Вони ще ті націоналісти! Станції служать і зараз і є своєрідною атракцією для туристів. Жовта лінія до ваших послуг.
Ось такий милий вузенький спуск до платформ.
8.

Плитка. Якщо принюхатися, то можна відчути ХІХ сторіччя! У 2002 році гілку занесли до списку ЮНЕСКО.
Надіюся, що саме його ви відчули, а не бомжів, які перетворили будапештське метро на хостел.
9.

Сталеві колони на заклепках – метод зварювання почали використовувати років за 50
10.

Все на жовтій лінії мініатюрне – вагони і перегони між станціями (замість стандартних 1,5 км тут в середньому 400-500 метрів).
11.

Всього у Будапешті 4 лінії метро: ще дві радянського типу (де зі страшенним шумом їздять московські вагони) та одна нова – відкрита у 2014 році.
Цікаво, що майже скрізь на вході стоять контролери. У Будапешті люблять збивати бабки з туристиків. Іноді талон не так просто купити. Як на цьому фото – автомат ремонтують, а каси часом закриті.
12.

У плані транспорту Будапешт дуже колоритних. Чого лише варті тролейбуси відомого у нас «Ікарусу».
13.

Аутентичні трамваї
14.

Сучасні вагони
15.

На майже 3 мільйони жителів тут 3 залізничні вокзали: східний, західний і південний.
Західний або Budapest-Nyugati. Саме сюди прибувають поїзди з Києва та Львова. Тут змішалися різні стилі – спочатку Австро-Угорщина
16-18.



Потім його розбавив соцреалізм
19.

Потрапити до Угорщини 80-х можна і на південному вокзалі
20.

Вздовж жовтої гілки метро суцільна стара забудова. Ми пройшлися вздовж – по проспекту Андраші. Опера. Нагадало Відень
21.

Якийсь культ Єгипту.
22.

Музей комуністичного терору
23.

Як я вже казав – угорці страшенні любителі свого прапора.
24.

Проспект Андраші як підказує Вікіпедія, через свою елегантність називають угорськими Єлисейськими полями. Важко з цим погодитися дивлячись на ці облізлі фасади
25.

Проспект, який до речі теж занесено до списку ЮНЕСКО, не вразив. Втім – найцікавіше було попереду. Кажуть, що народ у Будапешті непривітний. Не знаю, нам траплялися лише добрі люди. Правда часом на питання англійською вони відповідають угорською.
26.

Проспект закінчується площею Героїв. Її відкрили також до 1000-річчя приходу угорців на Дунай. Цікаво, людство завжди робить щось до якоїсь дати: Олімпійських ігор, Євро-2012 чи навіть місцевих виборів-2015.
27.

На площі – пам’ятники вождям Угорщини
28.

Могила невідомого солдата
29.

Діточки спокійно гортають книжки. Мир – це чудово!
30.

Фасад музею. У Будапешті часто наголошують, що угорці – християни.
31.

За площею починається міський парк Városliget – просто таки збірка усіляких цікавинок в одному місці.
Став
32.

Замок Вайдахуняд
33-34.


Здоровенна брама
35.

Музей угорського сільського господарства
36.

У парку також знаходяться також відомі лазні – Сечені. Про них я детально писав тут
Народ їсть та розважається. Дітям далі можливість стати пожежними і посидіти / полежати на вибір у тролейбусі
37-39.



В Угорщині гуляш – це не засмажене м'ясо, а гострий суп.
40.

Тут прекрасно видно, що Буда – висока частина берегу Дунаю. Більше про пам’ятки Буди тут >>>
41.

Мости – візитка Будапешту. Híd (у перекладі – міст) – одне з небагатьох слів угорської які мені вдалося вивчити. Міст білої дами Ержбет.
42.

У Буді – багато природніх (а отже і безкоштовних) оглядових майданчиків. Один з них на горі Геллерт.
43.

Чарівно. Здається ніби на задньому плані високі гори. Ліворуч Буда, а праворуч – Пешт.
44.

Статуя Свободи. Угорська. Зведена у 1947 році на честь визволення Угорщини від нацизму.
45.

Міст Свободи
46.

Треба користуватися тим, що дарують нам мандри. Можна подурачитися, бо нас ніхто не знає
47-48.


Угорщина межує з Сербією і тому поява сербських церков тут не новина
49.

Місцеве пиво – куштували?
50.

Напис jobban okosabban означає більш розумний
51.

Будапешт – лігво Wizzair. Звідси зараз є майже 40 різних напрямків.
52.

Тож – за нові подорожі!
53.


Будапешт часто називають бюджетним Парижем. Я з таким твердженням не погоджуся. Все таки це різні міста з особливою атмосферою та шармом. Звичайно, столиця Угорщини набагато дешевша, ніж французька перлина.
На щастя мандрівника, авіарейс Київ – Будапешт бюджетника WizzAir лишився, правда за 400 гривень вже не злітаєш, тим паче з Донецька, проте варіанти є. Наприклад, по 600 гривень (в один бік).
Аеропорт є неподалік Будапешту і сюди курсує міський автобус 200Е. Тому за проїзд до самого міста не треба платити шалені гроші. Квиток коштує 350 форинтів (в автоматі чи кіоску) та 450 форинтів у водії. Можна купити і проїзні на день чи більше.
З автобусу треба пересідати на метро – вагони ті самі що і у Києві. Принаймні були під час останньої поїздки.
1.

Я з другом зупинився за кауч-серфінгом в спальному районі Будапешту – заодно побачили і міські околиці.
2.

Багатоповерхівки активно утеплюють. Дивлячись на це фото можна побачити різницю між двома країнами на «У». В нас це роблять приватно, а в них – централізовано виконуючи державні стратегічні програми.
3.

Наш хост – мій тезка Ласло пригостив нас угорським самогоном – Палінкою. Все таки угорці перейняли щось і в нас. Відчувається слов’янське коріння в цьому міцному напої.
4.

Центр Будапешту, як і інших країн Нової Європи – вилизаний: нова бруківка, акуратненькі дерева, оновлені фасади та прикольні пам’ятники.
Хоча треш, звичайно, зустріти можна.
5.

Базиліка Святого Іштвана – найбільший собор угорської столиці
6.

Великий Дунай не тільки ділить місто на Буду та Пешт але і надає йому чарівності.
7.
Фото: blogpost.com

Особливо романтичний Будапешт ввечері – коли мегапопліс вмикає вогні.
А ще у Будапешті – найстаріше метро в континентальній Європі. Підземку збудували всього лише за два роки і відкрили у далекому 1886 році – до 1000-річчя так званого «Набуття Батьківщини», тобто приходу угорців з Азії на Дунай. Вони ще ті націоналісти! Станції служать і зараз і є своєрідною атракцією для туристів. Жовта лінія до ваших послуг.
Ось такий милий вузенький спуск до платформ.
8.

Плитка. Якщо принюхатися, то можна відчути ХІХ сторіччя! У 2002 році гілку занесли до списку ЮНЕСКО.
Надіюся, що саме його ви відчули, а не бомжів, які перетворили будапештське метро на хостел.
9.

Сталеві колони на заклепках – метод зварювання почали використовувати років за 50
10.

Все на жовтій лінії мініатюрне – вагони і перегони між станціями (замість стандартних 1,5 км тут в середньому 400-500 метрів).
11.

Всього у Будапешті 4 лінії метро: ще дві радянського типу (де зі страшенним шумом їздять московські вагони) та одна нова – відкрита у 2014 році.
Цікаво, що майже скрізь на вході стоять контролери. У Будапешті люблять збивати бабки з туристиків. Іноді талон не так просто купити. Як на цьому фото – автомат ремонтують, а каси часом закриті.
12.

У плані транспорту Будапешт дуже колоритних. Чого лише варті тролейбуси відомого у нас «Ікарусу».
13.

Аутентичні трамваї
14.

Сучасні вагони
15.

На майже 3 мільйони жителів тут 3 залізничні вокзали: східний, західний і південний.
Західний або Budapest-Nyugati. Саме сюди прибувають поїзди з Києва та Львова. Тут змішалися різні стилі – спочатку Австро-Угорщина
16-18.



Потім його розбавив соцреалізм
19.

Потрапити до Угорщини 80-х можна і на південному вокзалі
20.

Вздовж жовтої гілки метро суцільна стара забудова. Ми пройшлися вздовж – по проспекту Андраші. Опера. Нагадало Відень
21.

Якийсь культ Єгипту.
22.

Музей комуністичного терору
23.

Як я вже казав – угорці страшенні любителі свого прапора.
24.

Проспект Андраші як підказує Вікіпедія, через свою елегантність називають угорськими Єлисейськими полями. Важко з цим погодитися дивлячись на ці облізлі фасади
25.

Проспект, який до речі теж занесено до списку ЮНЕСКО, не вразив. Втім – найцікавіше було попереду. Кажуть, що народ у Будапешті непривітний. Не знаю, нам траплялися лише добрі люди. Правда часом на питання англійською вони відповідають угорською.
26.

Проспект закінчується площею Героїв. Її відкрили також до 1000-річчя приходу угорців на Дунай. Цікаво, людство завжди робить щось до якоїсь дати: Олімпійських ігор, Євро-2012 чи навіть місцевих виборів-2015.
27.

На площі – пам’ятники вождям Угорщини
28.

Могила невідомого солдата
29.

Діточки спокійно гортають книжки. Мир – це чудово!
30.

Фасад музею. У Будапешті часто наголошують, що угорці – християни.
31.

За площею починається міський парк Városliget – просто таки збірка усіляких цікавинок в одному місці.
Став
32.

Замок Вайдахуняд
33-34.


Здоровенна брама
35.

Музей угорського сільського господарства
36.

У парку також знаходяться також відомі лазні – Сечені. Про них я детально писав тут
Народ їсть та розважається. Дітям далі можливість стати пожежними і посидіти / полежати на вибір у тролейбусі
37-39.



В Угорщині гуляш – це не засмажене м'ясо, а гострий суп.
40.

Тут прекрасно видно, що Буда – висока частина берегу Дунаю. Більше про пам’ятки Буди тут >>>
41.

Мости – візитка Будапешту. Híd (у перекладі – міст) – одне з небагатьох слів угорської які мені вдалося вивчити. Міст білої дами Ержбет.
42.

У Буді – багато природніх (а отже і безкоштовних) оглядових майданчиків. Один з них на горі Геллерт.
43.

Чарівно. Здається ніби на задньому плані високі гори. Ліворуч Буда, а праворуч – Пешт.
44.

Статуя Свободи. Угорська. Зведена у 1947 році на честь визволення Угорщини від нацизму.
45.

Міст Свободи
46.

Треба користуватися тим, що дарують нам мандри. Можна подурачитися, бо нас ніхто не знає
47-48.


Угорщина межує з Сербією і тому поява сербських церков тут не новина
49.

Місцеве пиво – куштували?
50.

Напис jobban okosabban означає більш розумний
51.

Будапешт – лігво Wizzair. Звідси зараз є майже 40 різних напрямків.
52.

Тож – за нові подорожі!
53.

