Орест (forko) wrote in ua,
Орест
forko
ua

Перехід для людей, а не для краси

Originally posted by harmyk at Перехід для людей, а не для краси




Тут весь Фейсбук нещодавно був у захваті від проекту чудового активіста Богдана Гдаля з переоздоблення підземного переходу на перехресті вулиць Полярної, Рокосовського та Бережанської. Якщо не бачили - ось суть проекту:






Все в цьому проекті прекрасно, окрім одного: він нікому не потрібний! Більше того, він не тільки непотрібний, а ще й шкідливий. Замість того, аби облагороджувати підземний перехід, варто боротися за створення на тому місці нормального наземного переходу, який буде зручним та безпечним для усіх пішоходів.

Підземні переходи це незручно, і залишати їх варто лише у виняткових випадках, коли іншими способами неможливо організувати безпечне перетинання дороги пішоходами. Людям буде так само незручно користуватися підземним переходом, навіть, якщо його прикрасити стразами Swarowski. Бабусі так само страждатимуть, спускаючись та піднімаючись крутими сходами, їхні ноги так само болітимуть, а голова буде паморочитися від втоми. І милування красиво розфарбованими стінами переходу не полегшить їхнє життя.

Сподіваюся, мені не потрібно вам доводити, що підземні переходи це погано. Є хороший сайт про шкоду від підземних та надземних переходів: zebra.city4people.ru (любителям підземних переходів читати ОБОВ’ЯЗКОВО).

Підземні переходи люблять лише автомобілісти, в яких поїхав дах, та бідні, зацьковані пішоходи, які думають, що це єдиний безпечний шлях перейти дорогу.

Підземні переходи дуже незручні для літніх людей, мам (і тат - знаю по собі) із дитячими візочками, та просто не придатні для використання інвалідами на візках. Спробуйте сісти на візок та подолати підземний перехід!

Подивіться це душераздірающєє відео і переконайтеся, що підземні переходи це страждання для багатьох людей.



Підземні переходи незручні й для молодих, сповнених енергією людей. Інакше, як пояснити, що всюди, де є можливість і перейти під землею, і перебігти по дорозі, молодь часто обирає друге?

Одним словом - вони незручні для усіх без винятків!

У європейських містах взагалі немає підземних переходів, або їхня кількість зведена до мінімуму. Я багато подорожував Європою, і підземні переходи зустрів лише у Польщі (що поробиш - постсоціалістична країна): у Варшаві, поруч із їхньою сталінською висоткою, та у Кракові біля вокзалу.

Та чи можливо на перехресті вулиць Полярної, Рокосовського та Бережанської облаштувати нормальний перехід і забути про це ганебне підземне катування?

Ми з ljutty не полінилися, вдосвіта встали та приїхали на це перехрестя у вранішню “годину пік”. Їхати нам довелося далеко, з різних кінців міста, і все це заради того, аби проаналізувати можливість облаштування наземного переходу, який звільнить людей від підземного пекла.

Для початку давайте подивимося, що це за перехрестя таке.


Червоними кружечками, як ви вже здогадалися, позначені входи у підземний перехід.

Аби перейти цей злощасний підземний перехід, стареньким бабусям та дідусям мало того, що доведеться у муках спускатися та підніматися численними крутими сходами, так ще й доведеться пройти відстань у 3 рази довшу.

Нормальний перехід vs ідіотський перехід, або мрії vs реальність


Широка вулиця Полярна (приблизно 25 метрів) має по 3 смуги руху в обидва напрями. Але де-факто там ширина на усі чотири смуги! Ось вам пруф:


Запам’ятайте цей факт, бо він нам ще знадобиться.

Ми порахували автомобілі та людей, які вимушені користуватися незручним підземним переходом. [Усі підрахунки відбувалися протягом години пік, з 8:15 до 9:15.]

Я наводжу детальну таблицю результатів підрахунків. ЇЇ вивчати необов’язково. Вона не цікава і буде корисною лише для найдопитливіших. Найбільш важливі цифри я напишу під нею
.


[Детальна таблиця підрахунку автомобілів та пішоходів]





































































































































































































автомобілів за годину автомобілів за цикл
Полярна в сторону Шевченка усього 1116 20.3
Прямо 684 12.4
Направо 120 2.2
Наліво 312 5.7
Полярна в сторону Мінської 1350 24.5
Прямо 1065 19.4
Направо 180 3.3
Наліво 90 1.6
Розворот 15 0.3
Від Бережанської 375 6.8
Прямо 135 2.5
Наліво 15 0.3
Направо 225 4.1
Від Рокосовського 345 6.3
Прямо 60 1.1
Направо 165 3.0
Наліво 105 1.9
Розворот 15 0.3
Усього за годину автомобілів 3186 Усього за годину пішоходів 975
Циклів за 1 годину 55 Циклів за 1 годину 65
Автомобілів за 1 світлофоний цикл 58 Пішоходів за 1 світлофоний цикл 18



За годину пік перехрестя переїжджає близько 3000 автомобілів. За цей же час підземним переходом проходить близько 1000.

Для наочності - карта кількості автомобілів та пішоходів за 1 хвилину


Також, аби зрозуміти, як перехрестя функціонує зараз, наводжу вам схему циклів світлофорів.


І 1-хвилинне відео, аби краще розуміти як працює світлофор на перехресті.




Нас найбільше цікавлять ті 20 секунд, коли усі автомобілі на Полярній стоять на червоному 20 секунд. Саме у цю фазу світлофора і буде організовано перехід людей через дорогу.

Ну, а тепер, власне, як має бути:

Перехід має виглядати приблизно так. Візуалізація зроблена нашвидкоруч у пейнті, тому не сваріть. Для схематичного зображення суті згодиться.


Зараз червона фаза світлофору на Полярній (це коли всі машинки, що їдуть Полярною - стоять) триває 20 секунд. Згідно з нормами, червону фазу доведеться продовжити аж на 5(!) секунд, аби пішоходи мали достатньо часу перейти перехід. Бідним автомобілістам доведеться стояти на цілих 5 секунд довше! НЕПОДОБСТВО!!!

Світлофори для автомобілів треба буде перевісити на сусідні стовпи і трошки перенести стоп-лінію, буквально метрів на 10.

Авжеж, треба встановити світлофори для пішоходів.

Посередині дороги необхідно облаштувати острівець безпеки. Це не означає намалювати його фарбою на асфальті і вірити, що він захистить людей від машин, ніби чарівне коло із "Вію". Острівець безпеки має бути справжнім, а не намальованим! Тобто, фізично відділеним від дороги. От, як це зроблено у Парижі на Єлисейських полях, де ширина дороги не менша і ті самі 3 смуги в кожну сторону.


У наших суворих реаліях варто зробити острівець безпеки ширшим, і це не проблема, адже дорога зараз занадто широка (пам’ятаєте фото, де 4 машини вміщаються на 3-х смугах?), і більш захищеним, враховуючи, що у в Європі їздять 50 км, а у нас 80 і більше :( Коротше, треба забезпечити безпеку на острівці безпеки :) Інакше бабусі будуть нервувати, стоячи на острівці і молячись про порятунок.

Отак виглядає подібний острівець безпеки у Львові. Щось приблизно таке нам і потрбне.


От і все! Такі прості дії полегшать життя тисячам людей. Люди відчують себе вільними, почнуть радіти життю, стануть більше усміхатися, а старенькі почуватимуться знову молодими.

Втрати автомобілістів
А що ж буде з автомобілями? Транспортна ситуація погіршиться? З’являться кілометрові затори? Буде новий транспортний колапс? Ні, ні і ще раз ні! Усі втрати автомобілістів це зайві 5 секунд на червоному світлі. Окрім цього, автомобілі не втратять нічого, кількість смуг залишиться та сама, схема проїзду перехрестя теж залишиться без змін.

Варто пояснити, чому багато людей бояться пішохідних переходів замість підземних?
Насправді, і зараз замість того, щоб іти підземним тунелем на Полярній, можна доволі безпечно перейти (не перебігти!) широку дорогу. Безстрашний ljutty це наочно продемонстрував, перейшовши дорогу в правильний час, коли для автомобілів було червоне світло.




Візьмемо, наприклад, страшне-престрашне перехрестя на Севастопільській площі, у підземних переходах під якою, щодня проходять десятки тисяч людей. Ніхто не наважиться перебігати там дорогу, через те, що це перехрестя здається великим, страшним та небезпечним. А насправді, це одне з найлегших місць у Києві, де можна повільною ходою перейти 6-смугову дорогу без жодної загрози для життя. Авжеж, якщо переходити у тій фазі світлофора, коли він горить червоним світлом для автомобілів. Ніщо не заважає і на Севастопільській площі всюди зробити наземні переходи, без жодної шкоди для автомобілів, але над цим ніхто навіть і подумати не посміє, бо на пішоходів усім начхати.

Багато людей, на превеликий жаль, захищають підземні переходи, через те, що бояться бути збитими на наземному. Коли наводиш таким людям приклади з Європи, що там не практикують підземні переходи, вони виправдовуються тим, що у ваших Європах там ментальність інша, і машини повільніше їздять і так далі… Але факт залишається фактом - у нас машини так само стоять на червоному, як і в Європі. Згадайте, коли Ви останній раз переходили дорогу на регульованому переході (зі світлофором)? Чи було це безпечно? Чи переживали Ви, що вас зіб’ють, і що це буде останній перехід у Вашому житті? Тому не варто боятися хороших наземних переходів облаштованих світлофорами.

Ще поясню чому проект Богдана Гдаля зробити підземний перехід красивим є шкідливим.
Дуже складно буде переконати чиновників у необхідності створення наземного переходу, якщо поруч є підземний перехід, над яким працювали активісти. Адже, раз люди прикрашають перехід, значить він їм подобається та потрібен. І спробуй їх потім переконати у зворотньому!

Як же втілити в життя цей омріяний пішохідний перехід?

Кроки мають бути приблизно такими:


  1. Для початку, відмовитися від розмальовування підземного переходу

  2. Створити нормальну візуалізацію (а не цей примітивізм у пейнті)

  3. Створити технічне обґрунтування (карти-схеми, креслення і подібне занудство)

  4. Створити нормальну презентацію проекту

  5. Пояснити людям, для чого там потрібен наземний перехід і чим він кращий за підземний, провести певну просвітницьку роботу

  6. Заручитися підтримкою прогресивних активістів, депутатів, урбаністів, лідерів громадської думки

  7. Поширювати ідею про цей проект, аби якомога більше людей знали про нього

  8. Проштовхувати проект через владні кабінети, докоряти чиновникам, які виступають проти, розхваляти тих, які підтримують проект

  9. Добитися усіх дозволів для облаштування переходу та вибити фінансування на нього

  10. Проконтролювати якісне виконання робіт (шоб було, як у Европі)

  11. Ходити людським переходом і тішитися від щастя, зустрічати усміхнені обличчя перехожих


Для облаштування наземного переходу необхідно:


  1. Нанести розмітку для пішохідного переходу у двох місцях

  2. Перенести стоп-лінію для автомобілів у двох місцях

  3. Трошечки переналаштувати світлофор

  4. Перенести світлофори для автомобілів на сусідні стовпи

  5. Облаштувати 2 острівця безпеки

  6. Встановити 4 пішохідних світлофори


Так, це складніше, ніж розфарбувати підземний перехід, але це справді потрібний проект. Якщо вдасться успішно зробити нормальний перехід на місці підземного - це стане прецедентом, буде першим кроком до гуманізації міського середовища Києва, і дуже скоро почнеться справжній підземноперехідопад

Я закликаю Богдана Гдаля відмовитися від ідеї розфарбувати цей перехід та разом працювати над створенням зручних умов для пересування пішоходів на цьому перехресті.

Ну і насамкінець, а що ж робити із цим підземним переходом, після облаштування нормального світлофорного?
Є декілька варіантів, але розмальовувати стіни переходу силами активістів точно не один із них. Перше, що спадає на думку - здати перехід в оренду під торгівлю. Було б круто влаштувати у тому переході музей непотрібних підземних переходів, зробити там відеоінсталяції, просвітницькі стенди і все таке (це я жартую, авжеж… тому що такий музей варто зробити ближче до центру).

FAQ

Ось відповіді на основні питання, які можуть виникнути по проекту з облаштування нормального переходу.


  • Занадто довгий перехід, як на цьому перехресті, це небезпечно для пішоходів!!!

Нормально облаштований наземний перехід із фізично відділеним, а не намальованим, острівцем безпеки є повністю безпечним. Подібні переходи - звична практика у розвинених країнах [скріншот єлисейських полів та вашингтону чи ще чогось] У Києві повно не менш коротких наземних переходів без острівців безпеки. Тому говорити про якусь підвищену небезпеку не варто. Натомість, на сходах підземного переходу взимку можна легко послизнутися і добряче забитися.


  • Може в Києві й багато довгих небезпечних наземних переходів, але ними ходять лише тому, що немає підземної альтернативи. Якщо є підземний перехід - не може бути жодних наземних переходів!


А от і ні! В розвинених країнах навіть за наявності підземного переходу, який зазвичай також є входом у метро, все одно облаштовують наземні переходи, бо це зручно, а пересування містом має бути зручним для пішоходів.


  • Літнім людям буде важко перейти навіть півдороги за такий короткий проміжок часу.

Перейти дорогу шириною у 3 смуги за 25 секунд не буде проблемою для людей, які повільно ходять.
Якщо ви все одно переконані, що цей перехід не підходить для повільних людей, поясніть тоді, як літні люди мають перейти такий перехід, на якому навіть немає острівця безпеки, хоча б намальованого?



Чи такий? Тут відсутній острівець безпеки. О Боже! Тут навіть немає світлофору! Де піклування про літніх людей тут? Чи на Троєщині живуть самі гопи і немає жодного пенсіонера?


А як тоді бути бідним повільним людям на цьому переході? Тут 8(!) смуг, і аж 24 секунди зеленого світла, аби їх перейти.



Нагадаю, що на переході на Полярній - 6 смуг.

Наведені переходи облаштовані жахливо, тим не менше вони існують, і якось повільні люди встигають їх переходити.


  • Нахабні водії давитимуть повільних бабусь, що не встигнуть перейти дорогу.

Навіть для доволі повільної людини не становитиме проблеми дійти до острівця безпеки за 25 секунд, треба перейти лише 3 смуги. Так, є настільки повільні люди, які ходять зі швидкістю 10 метрів за хвилину (а таких теж чимало) та вони так само наврядчи зможуть подолати перешкоди, які їм підготував підземний перехід. Зазвичай, такі люди пересідають у інвалідний візочок, і тоді вони з вітерцем переїжджають наземні переходи. А от, у підземний перехід на візочку вони спуститися не зможуть.


  • Через наземний перехід постійно виникатимуть затори.

Не виникатимуть! Дивіться результати підрахунку автомобілів у годину пік. Машини і без переходу стоять 20 секунд на червоному світлі. Саме у цей час люди переходитимуть дорогу.


  • Пішоходи люблять підземні переходи, бо це зручно і безпечно.

Пішоходи ненавидять підземні переходи, але часто виступають за них, тому що, на жаль, не бачать безпечної альтернативи. Подумайте самі, чи багато людей спускатиметсья у підземний перехід, якщо поруч буде хороший перехід зі світлофором та остівцем безпеки?


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Я не збираюся обмежуватися лише писаниною в блозі. Облаштування на цьому перехресті наземного переходу - справа корисна, це може стати суттєвим поштовхом для розвитку дружнього до людини міського середовища! То ж, запрошую всіх, хто прагне такого світлого майбутнього, долучатися до втілення цього проекту. Звертайтеся! Буду також радий новим ідеям та пропозиціям щодо цього проекту.

Ви можете допомогти проекту облаштування нормального переходу на перехресті Полярної-Рокосовського вже зараз. Розкажіть про цей проект друзям, родичам, знайомим. Хоча б інколи говоріть про шкоду від підземних переходів, створюйте тим самим суспільний запит на зміни. Напишіть, якщо підтримуєте проект і готові якось сприяти його втіленню в життя.

З мрією, що одного дня, людей нарешті перестануть заганяти під землю і тоді, вони відчують себе по-справжньому Людьми!

Tags: Полезное, Препарирование, Проекти блогерів, Транспорт, міське
Subscribe
promo ua april 7, 2013 00:40
Buy for 5 000 tokens
Ласкаво просимо в спільноту "Кращі пости українського ЖЖ". Кожен з учасників може пропонувати свої чи чужі пости на розгляд редакції ЖЖ-Україна. Найцікавіші пости потраплять в блог ibigdan, на LiveJournal.ru і в LJTimes. Обов'язково читайте "Правила спільноти". правила спільноти…
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 4 comments