ua_redaktor (ua_redaktor) wrote in ua,
ua_redaktor
ua_redaktor
ua

БЮДЖЕТНИЙ ФАШИЗМ від влади

Originally posted by andy_travelua at БЮДЖЕТНИЙ ФАШИЗМ від влади
Узагальнив тут усі свої думки щодо проекту Держбюджету-2014. Ви запитаєте: як бути, що робити, який вихід з ситуації? Я відповім: 8 січня фракція ВО "Свобода" подасть до бюджетного комітету ВРУ понад 100 сторінок поправок і пропозицій. А поки, читайте :)

АНАЛІЗ ПРОЄКТУ ДЕРЖБЮДЖЕТУ-2014

1. Розширений аналіз видатків держбюджету бюджету. Бюджет-2014 – це бюджет поліційної держави.

В умовах значного дефіциту державного бюджету, зменшення чисельності населення, падіння ВВП та промислового виробництв правлячий режим пропонує збільшити фінансування "поліцейських" функцій держави.

Так ЗБІЛЬШЕННЯ видатків відбудеться на:


  • Головне управління внутрішніх військ МВС, а саме – на участь внутрішніх військ в охороні громадського порядку та боротьбі із злочинністю, охорону арештованих, засуджених та охорону особливо важливих об'єктів – на 78,5 млн. грн., або на 6 %.


  • Раду національної безпеки і оборони України (секретар – А.Клюєв) – на 11 млн. грн., або на 8,9 %.

  • забезпечення заходів у сфері безпеки держави та функціонування органів системи СБУна 46,5 млн. грн., або на 1,6%.

  • Управління державної охорони України (державна охорона органів державної влади та посадових осіб) – на 22,3 млн. грн., або на 7,1%.


  • Державну судову адміністрацію – з 4,4 млрд. грн. до 4,6 млрд. грн. Зокрема, на 7 % зросте фінансування місцевих загальних судів, на 8,1 % - місцевих господарських судів, на 9,5% - апеляційних судів. При цьому, на 24,7 %  буде урізано фінансування Вищої кваліфікаційної комісії суддів, яка, зокрема, розглядає питання про дисциплінарну відповідальність суддів.

Значне збільшення видатків (на 8,1 млн. грн., або на 7,2 %) отримає Вищий спеціалізований суд з розгляду цивільних та кримінальних справ. На 7,6 % та 4,7 % збільшиться фінансування відповідно Вищого господарського та Вищого адміністративного судів.

  • Міністерство доходів з зборів з 5,9 млрд. грн. до 6,4 млрд. грн., або на 8,3%.

Крім того:

  • Утричі (з 0,7 млрд. грн. до 2,1 млрд. грн.) збільшено кошти на виконання боргових зобов'язань за кредитами, залученими під державні гарантії для реалізації проектів "Циклон-4" та "Створення Національної супутникової системи зв'язку". Останнє, за наявною інформацією, означає впровадження нової технології, дозволяє знайти голос абонента менш ніж через хвилину після його виходу в мережу.

  • Необґрунтовано і непропорційно зросли видатки на утримання обласних державних адміністрацій – від 14,3% до 20,7%.

Отже, ми бачимо величезне збільшення фінансування усіх структур, які здійснюють політичні репресії, переслідування, вибіркове правосуддя. І це свідчення того, що нинішній режим вважає головними завданнями не боротьбу із зовнішніми загрозами, не захист Української держави та її суверенітету, а боротьбу з українським народом і продовження політичних репресій.

У тож же час, у 2014 році відбудеться ЗМЕНШЕННЯ видатків:


  • на Збройні Сили України – з 15,3 млрд. грн. до 14,6 млрд. грн., або на 755,3 млн. грн. (5 %). Вдвічі (на 0,5 млрд. грн.) буде зменшено фінансування розвитку озброєння та військової техніки. Таким чином, Президент Янукович і уряд Азарова роблять усе, щоби повністю підірвати здатність України до захисту від зовнішніх посягань.

- на агропромисловий комплекс – з 8,7 млрд. грн. до 7,7 млрд. грн. (на 1 млрд. грн., або на 12 % (!)). При цьому, значну виділених коштів буде використано не на підтримку галузей сільського господарства, а на підготовку кадрів. На фінансову ж підтримку заходів у агропромисловому комплексі передбачено лише 206,8 млн. грн. (2,7 % від видатків на галузь), на підтримку хмелярства та садівництва – 100 млн. грн. (1,3 %), на підтримку тваринництва – 900 млн. грн. (11,7%).
Жодної копійки коштів не виділено з держбюджету для видачі державних актів на право приватної власності на землю в сільській місцевості (у 2013 році передбачалося 106,9 млн. грн.).


  • на будівництво, ремонт та реконструкцію автомобільних доріг – з 13,6 млрд. грн. до 12,9 млрд. грн. (на 621,7 млн. грн., або на 4,6 %). При цьому, проектом Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013-2018 роки передбачено спрямування у 2014 році коштів Державного бюджету у сумі 43,9 млрд. грн. для утримання і розвитку дорожньої мережі в Україні.

  • на охорону здоров’я – з 10 млрд. грн. до 9,8 млрд. грн., або на 127,9 млн грн. (1,3 %). Зокрема, відбудеться різке скорочення видатків на придбання медичного автотранспорту на 297 млн. грн., або на 32,2 %.

Удвічі зменшиться фінансування заходів із реабілітації хворих на ДЦП у Міжнародній клініці відновного лікування.

  • на українське кіно (створення та розповсюдження національних фільмів, фінансова підтримка державного підприємства "Національний центр Олександра Довженка") – на 31,3 млн. грн., або на 21,3 % (!). Вдвічі буде зменшено видатки на здійснення концертно-мистецьких, культурологічних заходів у сфері кінематографії, фінансова підтримка Національної спілки кінематографістів України.

  • на Міністерство закордонних справна 145,3 млн. грн., або на 13 %. Зокрема, вдвічі зменшено видатки на проведення міністерством зовнішньої політики, а видатки на функціонування закордонних дипломатичних установ зменшено на 4,8 млн. грн., або на 5,1 %. Очевидно, позитивний імідж України за кордоном все менше цікавить правлячу верхівку;

  • вдвічі зменшено передбачені Казначейству кошти на відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів дізнання, досудового слідства, прокуратури і суду, відшкодування шкоди, завданої фізичній чи юридичній особі незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, їх посадових і службових осіб. Так само, вдвічі скорочено кошти на забезпечення виконання рішень суду, що гарантовані державою.

Це означає, що до загальної корумпованості судів додалося ще й «кришування» державою невиконання окремих судових рішень внаслідок відсутності коштів в бюджеті.

  • у той же час влада зменшила на 5,8 млн. грн., або на 26,3 %) видатки на забезпечення формування та функціонування системи безоплатної правової допомоги.

  • на Державне агентство з питань науки, інновацій та інформатизаціїна 105,7 млн. грн., або на 36,8 %.

  • Практично по всіх галузях зменшено видатки на прикладні наукові та науково-технічні розробки, виконання робіт за державними цільовими програмами і державним замовленням, тобто на наукову складову діяльності центральних органів виконавчої влади.

  • на здійснення природоохоронних заходівна 188,9 млн. грн., або на 19,3 %. Замість цього втричі збільшено фінансове забезпечення цільових проектів екологічної модернізації підприємств – до 1,23 млрд. грн. Швидше за все, ці кошти в ручному режими будуть розподілятися між окремим підприємствами олігархів спеціальною міжвідомчою групою, створеною при уряді.

  • не виділено субвенцію місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт систем централізованого водопостачання та водовідведення (у 2013 році передбачалося 440 млн. грн.). Замість того передбачено мізерну суму на Загальнодержавну цільову програму "Питна вода України" (лише 180 млн. грн.).

  • не виділено субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (в минулому році було виділено 1337 млн. грн.). Таким чином, Верховну Раду та народних депутатів позбавили можливості впливати на розподіл коштів на соціально-економічний розвиток регіонів, а віддали її Кабінету Міністрів України, збільшивши на 2 млрд. грн. капітальні видатки, які вручну розподіляє уряд.

  • не передбачено коштів для реалізації національних проектів. У 2013 році кошти виділялися на створення мережі регіональних перинатальних центрів, забезпечених інноваційними технологіями та сучасним обладнанням (321,4 млн. грн.).

  • жодної копійки не виділено на заходи з охорони праці та підвищення техніки безпеки на вугледобувних підприємствах (у 2013 році було виділено 53 млн. грн.)


2. Соціальна спрямованість держбюджету 2014 – фікція.
Законопроектом знову введені обмеження на отримання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям. Так, працездатні особи будуть отримувати лише 21% від прожиткового мінімуму, а діти – 85%. Статтею 9 також прописано, що розмір державної допомоги малозабезпеченим сім’ям не може перевищувати 75% від рівня прожиткового мінімуму для сім’ї.
Нагадаємо, що Законом України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» передбачено, що розмір такої допомоги визначається, як різниця між прожитковим мінімумом та доходом сім’ї.
Крім того, зростання прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати не забезпечують захист населення під погіршення економічної ситуації в країні. При запланованому темпі інфляції у 2014 році у 8,3% прожитковим мінімум та мінімальна зарплата протягом року зростуть лише на 6,8% (прожитковий мінімум – з 1176 грн. до 1256 грн., мінімальна зарплата – з 1218 до 1250 грн.). Тобто, фактично у 2014 році відбудеться падіння реальних доходів найбільш вразливих верств населення.

Чиновникам побудують житло за рахунок чорнобильців, афганців, інвалідів та молодих сімей
Проектом держбюджету-2014 зменшено кошти на окремі соціальні програми щодо забезпечення житлом окремих категорій громадян, зокрема:
- на будівництво (придбання) житла для військовослужбовцівна 1,3 млн. грн., або на 10,6%;
- на часткову компенсацію відсоткової ставки кредитів молодим сім'ям та одиноким молодим громадянам на будівництво та придбання житла – на 60,8 млн. грн. (або вдвічі).
Взагалі не виділено кошти:
- на забезпечення житлом інвалідів війни (у 2013 році передбачалося 95,6 млн. грн.);
- на забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів (у 2013 році передбачалося 95,6 млн. грн.);
- на забезпечення відселення з віддалених населених пунктів військовослужбовців, звільнених в запас (у 2013 році передбачалося 20 млн. грн.).
- на забезпечення житлом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (у 2013 році передбачалося 157,5 млн. грн.).
Замість цього передбачили 80 млн. грн. для пайової участі у будівництві та придбання житла для осіб, які займають посади в державних органах та забезпечують виконання завдань і функцій держави

3. Удар по малому та середньому бізнесу та подарунок олігархам
Всупереч Податкового кодексу України з 1 січня 2014 року не зменшується ставка податку на додану вартість з 20% дол. 17%, а ставка податку на прибуток замість того, щоб зменшитися на 3% (з 19% до 16%), зменшиться лише на 1%.
Цього послаблення податкового тиску у вигляді зниження ставки ПДВ та податку на прибуток протягом останніх років чекав малий та середній бізнес. Вони розраховували на це. Але їх просто «кинули».
Фактично, у підприємців у наступному році вже відібрали 20 мільярдів гривень. У той же час, Янукович зробив подарунок олігархам у вигляді знижки ціни на газ. За оцінками експертів – це 7 млрд. грн.
І це ще не все. Сьогодні влада планує протягти через Верховну Раду ще один подарунок для олігархів – законопроект 2737 «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо створення консолідованої групи платників податків). Він дасть можливість ухилятися від сплати податків підприємства олігархів, що входять в консолідовану групу, за рахунок виведення з під контролю операцій між ними за допомогою механізму трансферного ціноутворення. Це – мільярдні втрати бюджету і мільярдні надприбутки Ахметова, Фірташа, Курченка і інших.

Нахабно порушено і процедуру внесення змін до Податкового кодексу, які не можуть відбуватися одночасно із ухваленням державного бюджету.  Відповідно до статті 27 Бюджетного кодексу України Закони України або їх окремі положення, які впливають на показники бюджету (зменшують надходження бюджету та/або збільшують витрати бюджету) і приймаються після 15 липня року, що передує плановому, вводяться в дію не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим.

4. Обіцяного зниження ціни на природний газ до 268,5 дол. за 1000 куб. м. не відбудеться!
Підпункт 1 пункту 6 Прикінцевих положень передбачає скасування пункту 197.14 статті 197 Податкового кодексу України, яка передбачала звільнення від оподаткування ПДВ операції із ввезення на митну територію України природного газу.
Таким чином, до нової "зниженої" ціни на природний газ у 268,5$ за 1000 кубометрів додасться ПДВ в розмірі 20%. Тобто ціна на природний газ складатиме 322,2$ за 1000 кубометрів. А враховуючи, що Янукович з Путіним домовились лише за знижку на I квартал 2014 року а Путін і «Газпром», ймовірно, не забажають застосовувати для України понижуючий коефіцієнт, ціна на газ з урахуванням ПДВ з 1 квітня може скласти понад 500$ за 1000 кубометрів!

5. Збільшення дохідної частини бюджету не відбудеться
Деклароване збільшення дохідної частини Державного бюджету на 2014 рік у порівнянні з бюджетом минулого року на 5,8 відсотків (до 392,4 млрд. грн.) відбудеться виключно за рахунок потенційної інфляції.
Інфляційні процеси в країні буде стимулювати стаття 15 проекту Закону, відповідно до якої Національний банк України буде зобов’язаний протягом 2014 року перерахувати до Державного бюджету України 22,8 млрд. грн.
Резерви Нацбанку вже давно перетнули критичну відмітку, а механізмів їхнього поповнення, крім кредиту від Росії, немає. Отже, єдиним джерелом отримати 22,8 млрд. грн. для перерахування в держбюджет – це емісія гривні.
22,8 млрд. грн. – це і є ті 5,8%, на яке заплановане зростання доходів бюджету у 2014 році. Іншими словами, 5,8% – це інфляційна складова держбюджету-2014.
Але, навіть при такому розкладі є підстави припускати, що дохідна частина бюджету є завищеною, адже доходи цьогорічного бюджету катастрофічно не виконуються.
Так само, збільшення видаткової частини бюджету відбудеться «завдяки» збільшенню на 18 % дефіциту державного бюджету, який у 2014 році становитиме 59,5 млрд. грн., або сьому частину обсягу доходів бюджету.

6. Держборг перевищить у 1,5 рази обсяг бюджету
Запланований рівень державного боргу вже не просто перевищив обсяг державного бюджету. Граничний його рівень у 2014 році складе 580,1 млрд. грн., що в півтора рази перевищує обсяг дохідної частини державного бюджету.
Поділіть на чисельність населення держави і отримаєте, що кожний українець завдяки «політиці фінансової стабільності» винен майже 13 тис. гривень.
Слід нагадати, що кредит у сумі 15 млрд. грн., «люб’язно» наданий Януковичу Путіним, також буде стимулювати нарощування державного боргу. Цей кредит Україні не буде здатна погасити, т.к. отримані кошти підуть на проїдання (латання бюджетних дір), а не на інвестиційні проекти. Отже отримані від Росії гроші не будуть працювати і не будуть створювали нові гроші.
У разі непогашення або неповного і несвоєчасного погашення зобов’язань українською державою, Росія через міжнародний арбітраж буде стягувати з України в судовому порядку державне майно. А це – стратегічні державні підприємства, системи комунікацій, військові об’єкти, оборонні комплекси, ГТС.

7. Подальший крах Пенсійної системи
Фінансування з державного бюджету Пенсійного фонду у 2014 році збільшиться ще на 4,1 млрд. грн. і досягне катастрофічної для скарбниці держави суми – 87,4 мільярди гривень.
Це означає, що пенсійна система в країні незважаючи на її «реформування» як не виконувала свої функції, так і не виконує. Фактично, пенсійне забезпечення з кожним роком перетворюється з механізму заощадження населенням зароблених коштів для забезпечення старості, на механізм державної адресної бюджетної допомоги похилим громадянам.
Але з наступного року уряд Азарова ще й придумав новий спосіб наповнення Пенсійного фонду, дозволивши йому залучати банківські кредити для своєчасної і повної виплати пенсій.
Не важко здогадатися, що кредити будуть брати в банках, на які вкаже «сім’я», а рефінансувати ці банки буде Національний банк України, який контролюється тією ж «сім’єю». Для цього Нацбанк вимушений буде запустити друкувальний верстат, наслідком чого стане новий оберт інфляції.

8. Корупційні бюджетні схеми
8.1. Приховане фінансування НАК «Нафтогаз».
Статтею 16 проекту Закону «Про Державний бюджет України на 2013 рік» уряду надано право здійснити випуск облігацій внутрішньої державної позики на 14,9 млрд. гривень з подальшим придбанням у державну власність в обмін на ці облігації акцій додаткової емісії НАК "Нафтогаз України".
Фактично, маємо приховане фінансування у сумі майже 15 млрд. грн. підприємства-банкрута, який виконує лише посередницькі функції з продажу газу.
Для порівняння: за ці кошти можна б було у 2,5 рази збільшити фінансування медицини, втричі – фінансування сільського господарства.

8.2. Фінансові казначейські векселі.
 У 2014 році передбачається використання фінансових казначейських векселів для розрахунків з бюджетом, який так і не запрацював в цьому році. Векселями, термін погашення яких складає 5 років, будуть гасити не лише бюджетну заборгованість з різниці в тарифах для населення на тепло і воду, а й видавати їх підприємствам замість відшкодування ПДВ.
Перед підприємців-експортерів буде вибір:
1. Пред’явити вексель Казначейству не раніше терміну погашення  Але якщо казначейство сьогодні не має живих грошей на фінансування навіть захищений статей бюджету, то звідки з’являться гроші через рік, коли крім оплати всіх поточних видатків (які, звичайно, нікуди не зникнуть), треба буде ще й оплачувати видані раніше векселі. Тобто, отримати кошти по векселю «законним» шляхом буде майже неможливо.
2. Пред’явити вексель банку, який викупить його з дисконтом. Експерти називають цифру дисконту у 60 відсотків. Тобто у підприємства буде вибір: або не отримати нічого, або хоча б 40 відсотків від зароблений коштів.
Національний банк, що контролюється Арбузовим, буде здійснювати рефінансування банків, які скуповують векселі. Звичайно, не всіх банків, а лише тих, на які вкаже «сім’я». Рефінансування, швидше за все, буде здійснюватися за рахунок додаткової емісії, або із застосуванням хитрих схем непрямого залучення коштів з бюджету.
Таким чином, у «сім’ї» є можливість покласти в кишеню до 60 відсотків видатків за окремими статтями держбюджету. Це гроші, зароблені підприємствами-експортерами, або підприємствами, які виконували роботи для бюджету.
Така ситуація може призвести до інфляційної спіралі, адже виконавці робіт, які працюють з бюджетними коштам, очевидно не будуть так просто віддавати половину зароблених коштів. Вони почнуть завищувати вартість робіт, або просто виконувати вдвічі менше робіт за цю ж суму. Уявіть собі наслідки цього!

8.3. Кредити під державні гарантії.
Ще один корупційним механізм, який влада не змогла реалізувати у 2013 році, але планує реалізувати у 2014 році – це надання кредитів під державні гарантії на суму 50 млрд. грн. Примітно, що уряду буде дозволено надавати такі гарантії без передбачених на це бюджетних призначень. Це є грубим порушенням одного з базових принципів бюджетної системи України – принципу цільового використання коштів, який визначає, що бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями.
50 млрд. грн. нових кредитів – це багато чи мало? Для порівняння, обсяг планових доходів державного бюджету на поточний рік складає 392,4 млрд. грн. Тобто Уряд планує здійснити свої видатки, переклавши на суспільство додаткові боргові зобов’язання на суму, що дорівнює восьмій частини обсягу державного бюджету. І це – без наявності на те запланованих коштів в бюджеті.
Такий механізм – це ще один шлях для нарощування державного боргу, який і так в наступному році перевищить обсяг державного бюджету у півтора рази.

Міністр Уряду національної альтернативи Андрій Бондаренко

Tags: Аналитика, ЕС-ТС?, Мнение, Мнениеэксперта, Разжигаем?, аргумент
Subscribe
promo ua april 7, 2013 00:40
Buy for 5 000 tokens
Ласкаво просимо в спільноту "Кращі пости українського ЖЖ". Кожен з учасників може пропонувати свої чи чужі пости на розгляд редакції ЖЖ-Україна. Найцікавіші пости потраплять в блог ibigdan, на LiveJournal.ru і в LJTimes. Обов'язково читайте "Правила спільноти". правила спільноти…
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 1 comment